30 Març de 2014
Marxa Cicloturista
Cambrils Park.
Ha estat la primera
marxa en la que he participat en aquest 2014. Celebrada a Cambrils, a mitja
hora de casa, no me la podia perdre tot i que aquestes alçades de l'any
no acostumo a participar en marxes de llarga distancia. El recorregut s'ho
valia , Baix Camp i Priorat, cosa que m'ha fet avançar quilòmetres que guardava
per més endavant.
Llevar-se a les
7:00 per anar a córrer una marxa em resulta un pèl estrany . Fins i tot el
despertador s’ha sorprès en sonar a les set enlloc de dos quarts de cinc o les
cinc , com acostuma a ser habitual en aquests casos . Llevar-se , treure's les
lleganyes , engolir un vol de llet amb cereals i dues horetes de viatge amb
cotxe. Aquesta vegada ha estat
diferent.
Nomes llevar-me
trec el cap per la finestra i es confirmen els pronòstics del temps.
Plugim , i a mig matí se n’esperen de
més intensitat . El cos em demana de tornar-me'n al llit però interiorment sento
una veueta que em diu : vesteix-te i ves-hi. Sempre ets a temps de fer-te en darrera
. Faig cas al meu interior , em vesteixo
, esmorzo i em planto a Cambrils a tocar de la sortida . Seguim amb plugims. Veure les cares de la
gent no convida a gaire optimisme . Malgrat tot , penso que si ells no
s'arronsen , no seré jo qui ho faci. Es d' admirar com tot i saber que es
mullaran com a peixos i que no gaudiran gens , mes aviat ho passaran malament, això si no
prenen mal , estan convençuts de prendre la sortida. Monto la bici i em
dirigeixo a l’arc de sortida. Em pregunto , aquesta gent sap el que es fa ?.
Definitivament em carrego de positivisme i em disposo a compartir amb
ells aquesta bogeria.
Molt assenyadament
l'organització decideix suprimir la marxa llarga i obligar-nos a tots a fer la
curta.
Sortida
neutralitzada fins la sortida de Cambrils , a partir d'aquí cal anar agafant posicions per iniciar la pujada
a Colldejou . Rodo en un segon grup capdavanter ; format per una quinzena de
ciclistes . La pujada es fa dura tant pel ritme de pujada com per la pluja que ja comença a calar. I
això tot just comença . Coronem a uns cent metres del grup capdavanter. La
baixada fins a la Torre de Fontaubella resulta molt perillosa, la carretera es
molla i bufa llevant lateralment. El ritme continua viu i no disminueix. El fet
de dur guants d'hivern i parapluges dificulta el menjar i el grup no afluixa
amb la sana intenció d'atrapar el grup
capdavanter, format per una trentena de persones. Arribem a Marçà. Com puc ,
fent números de circ dalt la bicicleta i jugant-me el coll , em trec un guant,
em descordo el parapluges i em menjo un plàtan
, quasi bé amb pell inclosa . El maldecap ve després per
tornar-se a vestir , pujar la cremallera del parapluges i posar-se
novament el guant , tot circulant a 37 quilometres hora . En sortir de
Falset , atrapem el grup capdavanter. Iniciem la pujada a Gratallops i novament
el grup s'esmicola. Ens tornem a agrupar en el descens camí de Torroja de
Priorat i rodem en grup fins a Porrera .
Inici del coll de la Teixeta. Darrer
coll de la jornada. Els més forts imposen una ascensió descomunal. Les cames ja
comencen a fer-me figa. Em desentenc del grup capdavanter i em marco un ritme
d'ascensió més còmode , conscient que ja no tornaré a contactar amb el grup
capdavanter. Corono la Teixeta. Encara
observo per darrera vegada els components del grup capdavanter . Darrera meu , a uns metres , una desena de ciclistes .
Decideixo esperar-los baixant la Teixeta; aprofitant que la baixada esta molt
perillosa. Finalment hem fet un grup de quatre. No anem enlloc. Davant son
molts més i més forts. Resten trenta quilometres a meta i només he pogut menjar un plàtan . Apareixen
les primeres rampes. Ja es massa tard. Estic massa castigat. Trec forces d'allí
on no n'hi han. Sembla un miracle però és així . Quan penses que ja no pots
tirar endavant , que cauràs en rodó , el cos s’aferra a la memòria d’altres
ocasions similars i amb tot i tot surts del tràngol . Administrar les
darreres reserves . Escurar el múscul del poc glucogen que resta com aquell que
escura un iogurt , fins a treure-li el màxim rendiment . En acabar li hauré
d'estar infinitament agraït ; massatge i sobretot descans ,
preparant-lo per la propera
batalla. Finalitzem el descens i ens dirigim cap a Montbrió. El vent bufa de
cara i la pluja ja es molt intensa. Els peus molls pesen com a lloses i
els relleus cada cop més des-coordinats. Finalment arribem a Cambrils. Tot i
l'esforç , amb tot el cos moll dec pesar dos quilos més que a la sortida.